تحقیق درباره خلقت انسان

مطالب دیگر:
📝پاورپوینت آشنایی با عفونت مجاری ادراری📝پاورپوینت آشنایی با عکس‌های مشهور جهان📝پاورپوینت آشنایی با فرهنگ و ملل ها📝پاورپوینت آشنایی با فيلترهای گابور📝پاورپوینت آشنایی با قطعات خودرو📝پاورپوینت آشنایی با قطعات ماشین و طرز کار آن ها📝پاورپوینت آشنایی با کارت هوشمند ملی📝پاورپوینت آشنایی با کتاب سنجی و علم سنجی📝پاورپوینت آشنایی با کتابخانه آیت الله مرعشی📝پاورپوینت آشنایی با کشور آلمان📝پاورپوینت آشنایی با کنترل کیفی تجهیزات📝پاورپوینت آشنایی با کنترل کیفیت پروژه📝پاورپوینت مرمت خانه رحیمی شوشتر📝پاورپوینت مرمت خانه مهدی پورشوشتر📝پاورپوینت خانه ایرانی📝پاورپوینت خانه دادرس اهواز📝پاورپوینت شیطان📝دانلود پاور پوینت فصل سوم حسابداری منابع انسانی (اندازه گیری هزینه های منابع انسانی)(pptx)📝پاورپوینت آشنایی با کیهان شناسی📝دانلود پاورپوینت فصل هفتم حسابداری منابع انسانی (روش های اندازه گیری بر حسب واحد پول)(pptx)
تحقیق درباره خلقت انسان
تحقیق درباره آغاز خلقت انسان,آغاز خلقت انسان,آغاز,خلقت,انسان,تحقیق درباره خلقت انسان
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنیدجزییات بیشتر+دانلود

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات ↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:24

قسمتی از متن فایل دانلودی:

خلقت انسان

مقصود از اينکه فرمودند: “ولقد خلقنا الانسان” ابتداء خلقت انسان است،‌ به دليل اينکه در جاى ديگر درباره خلقت آدمى از گل مى‌فرمايد: “و بدء خلق الانسان من طين ثم جعل نسله من سلاله من ماء مهين - و آغاز کرد خلقت انسان را از گل آنگاه نسل او را در خلاصه‌اى از آبى پشيز قرار داد” (الم سجده

بنابراين آيه شريفه خلقت نوع انسان را بيان مى‌کند، زيرا خلق کردن اولين موجودى که بقيه افرادش از آن منشعب مى‌شوند در حقيقت خلق کردن همه آنها است.

در مجمع البيان مى‌گويد: اصل آدم از خاک بوده، چون قرآن مى‌فرمايد: “خلقه من تراب” آدم را از خاک خلق کرد چيزى که هست خاک نامبرده را گل کرد، همچنان که فرمود: “و خلقته من طين - تو آدم را از گل آفريدي” آنگاه آن گل را گذاشت تا متعفن شد، همچنان که فرمود: “من حماء مسنون - آدمى را از گل گنديده خلق کردم”، آنگاه اين گل را گذاشت تا خشک شد، همچنان که فرمود: “من صلصال - از گل خشکيده) بنابراين تناقضى در اين تعبيرهاى مختلف قرآن نيست، زيرا حالات مختلف مبداء خلقت آدمى را بيان مى‌کند. اين بود کلام مجمع‌البيان”(5)

جالب اينکه از اين آيات به خوبى استفاده مى‌شود که انسان از دو چيز مختلف آ‌فريده شده که يکى در حد اعلاى عظمت و ديگرى ظاهرا در حد ادنى از نظر ارزش. جنبه مادى انسان را گل بد بوى تيره رنگ (لجن) تشکيل مى‌دهد و جنبه معنوى او را چيزى که به عنوان روح خدا از آن ياد شده است البته خدا نه جسم دارد و نه روح‌ و اضافه روح به خدا به اصطلاح “اضافه تشريفي” است و دليل بر اين است که روحى بسيار پر عظمت در کالبد انسان دميده شده،‌ همان گونه که خانه کعبه را به خاطر عظمتش “بيت‌الله” مى‌خوانند و ماه مبارک رمضان را به خاطر برکتش “شهر الله” (ماه خدا) مى‌نامند و به همين دليل قوس صعودى اين انسان آن قدر بالا است که به جايى مى‌رسد که جز خدا نبيند و قوس نزوليش آن قدر پايين است که از چهارپايان هم پايين‌تر خواهد شد (بل هم اضل) و اين فاصله زياد ميان “قوس صعودي” و “نزولي” خود دليل بر اهميت فوق‌العاده اين مخلوق است.

و- نيز اين ترکيب مخصوص دليل بر آن است که عظمت مقام انسان به خاطر جنبه مادى او نيست، چرا که اگر به جنبه ماديش بازگرديم لجنى بيش نمى‌باشد اين روح الهى است که با استعدادهاى فوق‌العاده‌اى که در آن نهفته است و مى‌تواند تجليگاه انوار خدا باشد به او اين همه عظمت بخشيده و براى تکامل او تنها راه اين است که آن را تقويت کند و جنبه مادى را که وسيله‌اى براى همين هدف است در طريق پيشرفت اين مقصود به کار گيرد (چرا که در رسيدن به آن هدف بزرگ مى‌تواند کمک موثرى کند)

از آيات خلقت آدم در آغاز سوره بقره نيز استفاده مى‌شود که سجده فرشتگان در برابر آدم به خاطر علم خاص الهى او بود.

و...


برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنیدجزییات بیشتر+دانلود